Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
„A változás te magad légy”
Szalma Edit grafikusművész alkotásait sokan ismerhetjük mesekönyvek lapjairól. Színekkel teli, utánozhatatlan illusztrációi a kicsiket és a nagyokat is izgalmas utazásra invitálják, rajzai csodálatos fantáziavilágot teremtenek. Alkotásaival 2007 óta a Magyar Posta filatéliai portfóliójában is találkozhatunk. Munkásságát 2016-ban Művészeti Díjjal ismerte el a posta vezetősége akrilfestékkel készített Lúdas Matyi bélyegéért, a bélyegképen az ifjú, ludakat terelő Matyival.
„Már egészen
korán felismertem, hogy otthonosan mozgok a rajz, a képzőművészet világában,
számtalan délutánt töltöttem azzal, hogy papírra varázsoljam a képzeletem
alakjait. Nagyon egyértelmű volt – nemcsak számomra, hanem a szüleim számára is
–, hogy ez az én utam, hogy így szeretném élni az életemet. Festettem,
rajzoltam, tele volt a fejem képekkel” – meséli a kezdetekről Szalma Edit.
Családjában
nem volt ugyan hagyománya a képzőművészetnek, ám szüleitől mégis rengeteget
tanult kreativitásról, alkotóerőről. Édesanyja, falusi gyökereinek
köszönhetően, már gyermekkorában megismerkedett a kézimunka legkülönbözőbb
válfajaival, a kötéstől a hímzésen át a szőnyegszövésig, édesapja pedig a
legnagyobb leleményességgel varázsolt a leghétköznapibb alapanyagokból
játékokat.
Edit tehetségére a szülei mellett már általános iskolai rajztanára
is felfigyelt, többek között az ő biztatására jelentkezett a budapesti Képző-
és Iparművészeti Szakközépiskolába. A középiskola alatt festőként képzelte el
későbbi pályáját, ám miután a Képzőművészeti Főiskolára nem nyert felvételt,
választása inkább az Iparművészeti Főiskola tipográfia–grafika szakára esett.
„Soha nem bántam meg, hogy így hozta az élet. Az Iparművészeti Főiskolán olyan
széles spektrumú gyakorlati tudásra tettem szert, amelyből a mai napig
építkezhetek. Nagyon izgalmas kihívásokat rejt magában a tervezőgrafika világa”
– mondja.
A diploma
megszerzése után további másfél év következett a főiskola Mesterképző
Intézetében, Árendás József Munkácsy Mihály-díjas grafikustervező témavezetése
alatt. Mestere javaslatára Edit a mesterképzés témájául a cirkusz világát
választotta, megtervezte és kidolgozta egy fiktív bohócfesztivál programját és
arculatát. Az egyes bohócszámokat még só-liszt gyurma segítségével is
megelevenítette. Munkáját – amely olyan meggyőzőre sikerült, hogy sokan a
fesztivál pontos helyszínét és időpontját firtatták – kiállították a Fiatal
Iparművészek Stúdiójában. Terveivel Edit a Fővárosi Nagycirkuszt is felkereste
– azokban Kristóf István, a cirkusz legendás igazgatója azonnal meglátta a
fantáziát, így felkérte, dolgozza ki a születőfélben levő 1. Budapesti
Nemzetközi Cirkuszfesztivál arculatát. Az együttműködésnek köszönhetően a
cirkusz világa még évekig kiemelkedő helyet töltött be a művész életében. A
postával való első találkozást is ennek köszönheti: a nemzetközileg is elismert
cirkuszfesztivál-sorozat tiszteletére illusztrációi még postai képeslapon is
megjelentek.A plakát- és
bélyegtervezés mellett Edit dolgozott reklámügynökségeknél, valamint férjével,
Borbély Ferenc Gusztáv festő- és grafikusművésszel közös grafikai stúdiót is
alapítottak. Legelső mesekönyv-illusztrációi, amelyeknek nem titkolt céljuk
volt, hogy friss és modern – a hagyományos trendeknél artisztikusabb – színeket
hozzanak a gyerekkönyvek lapjaira, a 2000-es évek közepén jelentek meg. Többek
között Fekete István Vuk és Módra Ildikó Trapp című művéhez, Kántos Péter
Kétszáz lépcső föl és le és Kovács András Ferenc Egerek könyve című
verseskötetéhez is készített rajzokat. Immár a harmadik történetet illusztrálja
a Csimota Kiadó Papírszínház elnevezésű kezdeményezése számára, amely
izgalmasan ötvözi a bábszínház és a diavetítés hagyományait. Szalma Edit
munkáját több ízben is Szép Magyar Könyv díjjal jutalmazták, valamint 2011-ben elnyerte az Év Illusztrátora
elismerést is.
Németh
Mónika
|
|
Kustra Gábor 22 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 22 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 22 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 23 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 23 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 23 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 1 napja új képet töltött fel:
Kustra Gábor 1 napja új képet töltött fel:
Kustra Gábor 1 napja új képet töltött fel:
Kustra Gábor 1 napja új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!