Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
1763-ban elhagyta a hadsereget, és találmányain dolgozott. 1769-ben megépítette a nehéztüzérség számára tervezett gőzkocsi prototípusát. Találmányát anyagilag támogatta a francia hadügyminisztérium. 1770-ben készült el a háromkerekű, fából készült, robusztus szerkezet eredeti méretben. Az első kereke elé függesztették fel a két függőleges és egyszeres gőznyomással működő gőzhengert. Első útján baleset történt: a fékek nem működtek, a kocsi falba ütközött.
A dugattyúk egyenes vonalú mozgását ún. kilincsművel alakították át forgó mozgássá.
Sajnos a gőzgép teljesítménye kicsinek bizonyult, mert a jármű terhelt állapotban kis sebességgel, mintegy 3–4,5 km/h sebességgel tudott haladni, és a kis kazán miatt 12–15 percenként gőzfejlesztés miatt meg kellett állni. A kocsit az első kerekek fölé helyezett vízkazán nagy súlya miatt csak nehezen lehetett irányítani, és az első próbaútján a kaszárnya falának ütközött. A gőzkocsi ma a párizsi Műszaki Múzeum gyűjteményében található. Cugnot gőzkocsija – mint a világ első működő gőzüzemű járműje – a gőzmozdony és az automobil közös ősének tekinthető.
|
|
Kustra Gábor 2 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 2 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 2 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 2 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 2 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 2 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 2 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 2 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 3 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 3 órája új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!