Bélyeggyűjtő: 2014.Febr.22.65 éve született Niki Lauda.

Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 188 fő
  • Képek - 23209 db
  • Videók - 849 db
  • Blogbejegyzések - 1357 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 45 db

Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 188 fő
  • Képek - 23209 db
  • Videók - 849 db
  • Blogbejegyzések - 1357 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 45 db

Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 188 fő
  • Képek - 23209 db
  • Videók - 849 db
  • Blogbejegyzések - 1357 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 45 db

Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 188 fő
  • Képek - 23209 db
  • Videók - 849 db
  • Blogbejegyzések - 1357 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 45 db

Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Megszületett Niki Lauda osztrák autóversenyző, a Forma-1 háromszoros világbajnoka (1975, 1977, 1984).
65 éve
Andreas Nikolaus Lauda 2011.jpg
               Lauda 2011-ben
Visszavonulása után légivállalatot alapított, majd a Ferrari és a Jaguar csapat tanácsadójaként tevékenykedett. Jelenleg a Mercedes résztulajdonosa és elnöke, valamint a német RTL televízió szakkommentátora.
Niki Lauda Bécsben született egy galíciai eredetű gazdag családban. Szülei helytelenítése ellenére autóversenyző lett. Első autóját, egy 1949-es évjáratú Volkswagen Bogár kabriót tizenöt éves korában vásárolta. Később megbánta, ugyanis az ára többe került, mint amennyi a zsebpénzéből kitelt volna. Hogy adósságát törlessze, az iskolai szünetekben teherautó-kísérőként dolgozott. Első versenye egy Bad Mühllackenben 1968. április 15-én megrendezett hegyi verseny volt egy Mini Cooper S 1300-zal, és második lett a csoportjában. 1969-ben a Formula–V-ben egy az Ersten Österreichischen Sparkasse (Első Osztrák Takarékpénztár) által szponzorált Karlmann-nal indult. 1970-ben, a Formula–3-ban több látványos balesetet szenvedett el, majd 1971-ben Formula–2-re váltott. Hogy megkeresse a Formula–1-es bejutáshoz szükséges pénzösszeget, az 1970-es évek elején egy Porsche 908/2-es sportautóval versenyzett valamint túraautó-futamokon is indult. 1973-ban egy BMW Coupéval megnyerte a nürburgringi 24 órás versenyt.
Sikerült bevásárolnia magát a March csapatba, és hazájában állhatott először rajthoz az 1971-es osztrák nagydíjon, ahol utolsó előttinek kvalifikálta magát az időmérő edzésen, és hamaroson feladni kényszerült a versenyt. A következő évadban ismét pénz fejében versenyzett a Marchnál. Amikor az autó rossz beállítása miatt panaszkodott a vezetőségnél, azok nem hallgattak rá, ezért a BRM-nél vásárolt magának pilótai állást. 1972-ben nem szerzett pontot, és csak a 23. helyre sorolták be.
Adóssága ekkorra már nagy méreteket öltött, de Louis Stanley felismerte tehetségét, és minden igyekezetével azon volt, hogy megtartsa magának a fiatal osztrákot. Amikor a belga nagydíjon az ötödik helyen végzett, és megszerezte első két pontját, Stanley fizetést ajánlott Laudának.
A fiatal osztrák azonban nem kapott elég pénzt, de Luca di Montezemolo, a Ferrari fiatal csapatfőnöke ajánlatát elfogadva megkezdte a válságban szenvedő olasz csapat felvirágoztatását. Lauda mind autóversenyzői, mind pedig műszaki téren is nagy hasznára vált a csapatnak, logikát és fegyelmet vitt az autók tervezésébe, önálló javaslatokat tett a fejlesztésekre és a tesztelésre, valamint nagyon ügyesen dolgozta ki a versenyekre a taktikát.
Miután elállt az eső a versenyen, Lauda gyorsan esőgumiról sima felületű abroncsra váltott, majd az egyik kanyarban elváltotta magát, melynek következtében megcsúszott, és a pálya oldalfalának ütközött. Az autó kigyulladt, és keresztben állt meg a pálya közepén. Brett Lunger belerohant, az osztrák Ferrarija ekkor borult lángra igazán. Lunger mellett Guy Edwards és Arturo Merzario segített kimenteni, és ugyan Lauda még lábra állt a balesetet követően, de állapota rohamosan romlott. A tüdejében és a vérében a füst óriási károkat okozott, ő pedig kómába esett. Azonban hihetetlen gyorsasággal felgyógyult, hat hét elteltével már ismét a Ferrariban ült.
A brit nagydíjat is megnyerte, a következő évben, 1983-ban azonban nem sikerült győznie, mindössze 12 pontot szerzett. 1984-re elkészült a TAG turbó-motor, amellyel fél ponttal meg tudta nyerni a világbajnoki címet francia csapattársa, Alain Prost előtt. Laudának 7 évet kellett várnia a legutóbbi vb cím óta, hogy egy újabbat szerezzen meg, ilyen senki mással nem fordult még elő. 1984-ben öt versenyt nyert. Az 1985-ös idényt már csak levezetésre szánta, majd a szezonzáró ausztrál nagydíjat követően végleg visszavonult. Utolsó szezonjában 14 pontot szerezve a tizedik lett az egyéni bajnokságban. Alain Prost ebben az évben ünnepelhette első világbajnoki címét.
Csőd szélén álló repülőtársaságát éveken át életben tartotta, de 2001-ben, tíz esztendővel azután, hogy lezuhant az egyik gépe 223 utassal a fedélzetén Bangkoktól 120 kilométerre, abba kellett hagynia vállalkozását. A Ford kisvártatva felkérte, hogy felügyelje a Formula–1-es Jaguar csapat munkáját. Lauda ezt nem sokáig folytatta, jelenleg a német RTL televízió Formula–1-es szakkommentátora.

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Kustra Gábor üzente 11 éve

Kedves Rozika köszönöm, hogy elolvastad.Üdv.Gábor.

Válasz

Ládi Rozália üzente 11 éve

Kedves Gábor nagyon jó volt olvasni Niki Lauda pályafutásának történetét. Érdekes színvonalas írás. Köszönöm. A bélyegek is mutatósak, tetszenek. Üdv. Rozália.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Kustra Gábor 13 órája új képet töltött fel:

Palota_muzeum_2197917_7697_s

Kustra Gábor 19 órája új képet töltött fel:

Yunfat_chow_2197913_8133_s

Kustra Gábor 1 napja új képet töltött fel:

Kezmuvesseg_2197910_9222_s

Kustra Gábor 1 napja új képet töltött fel:

Obszervatorium_2197909_8012_s

Kustra Gábor 1 napja új képet töltött fel:

Mecsetek_2197908_1219_s

Kustra Gábor 1 napja új képet töltött fel:

Ferenc_papa_2197907_9875_s

Kustra Gábor 1 napja új képet töltött fel:

Uj_papa_2197906_8204_s

Kustra Gábor 1 napja új képet töltött fel:

Guyana-008_2197905_7631_s

Kustra Gábor 1 napja új képet töltött fel:

Quai_lobelia_2197904_8102_s

Kustra Gábor 1 napja új képet töltött fel:

Magura_2197903_7794_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu