Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bélyeggyűjtő klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Kustra Gábor
Bélyeggyűjtő klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
150 éve (1859. augusztus 17-én) használtak először légipostát.
Egy hőlégballon szállított 100 levelet New Yorkba a 44 kilométerre levő Lafayette-ből. Más források szerint az első postaléggömböt 1808-ban a napóleoni háborúk idején bocsátották fel Dániában.
A légiposta a XIX században hadicélokat szolgált. 1870 szeptemberében Párizsban a porosz csapatok elvágták a világtól a francia fővárost, a párizsiak léggömbökkel és postagalambokkal törték át a 133 napos ostromzárat. Ma már a néhány tucat fennmaradt levél darabonként több millió forintot ér.
Kis léghajótörténet
Az
első hőlégballonos repülést a francia Montgolfier fivérek hajtották
végre 1783-ban. Magyarországon 1811-ben emelkedett föl az első
hőlégballon (Pesten, a Városliget mellett), és – Männer bécsi fizikussal
a kosarában – Gyöngyösig azután meg sem állt. Az 1896-os millenniumi
kiállítás alatt már sétaléghajózást is kínáltak a látogatóknak – a
korabeli lapok beszámolói szerint több mint hétezren éltek a
lehetőséggel.
Schwarz Dávid ekkor már Berlinben kísérletezett az első merev testű léghajó megépítésével. Léghajója 1897 novemberi magasba emelkedését végül már nem láthatta, mert meghalt. A bemutatónak szemtanúja volt Ferdinand Zeppelin, aki Schwartz özvegyétől megvette a tervrajzokat, és ezek alapján építette meg saját hajóit, a híres, szivar alakú Zeppelineket. Bár Németország nagy reményeket fűzött szereplésükhöz az első világháborúban, és kezdetben valóban jól lehetett őket használni felderítésre és bombázásra, a gyorsan fejlődő repülőgépek végül teljesen háttérbe szorították őket. A háború után még kaptak egy esélyt: a csendes, kényelmes utazást kedvelőket szállították az óceán fölött, 130 km/órás sebességükkel a tengeri hajóknál lényegesen gyorsabbak voltak.
Több
száz sikeres forduló után azonban a Hindenburg léghajó 1937-ben
leszállás közben kigyulladt és porig égett: a német léghajók – kellő
mennyiségű hélium hiányában – hidrogénnel voltak töltve.
A 36
halálos áldozatot követelő katasztrófa és a repülőgépek további gyors
fejlődése hosszú időre véget vetett a léghajókorszaknak.
|
|
Kustra Gábor 16 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 16 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 16 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 16 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 16 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 17 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 17 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 17 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 17 órája új képet töltött fel:
Kustra Gábor 17 órája új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!